- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under juni 2012

Av Johanna Petersson - 28 juni 2012 12:10

Sitter i vaggeryd hos jägarn å glor. Skulle lämna lite fönster och hämta ett par så vi kan bygga vårat växthus nångång :) Ajaa, ska äta lite nu, sen avmaska Dexter och senare blir de att åka hem :) Hade en fin kille hos mig inatt, kollade på film och lite! Mys ;) Ajaa.. Men har inget intressant å säga känner jag.. Hörs & puss!

Av Johanna Petersson - 27 juni 2012 11:37

Heej :) Tänkte försöka blogg lite från telefonen så vet inte riktigt hur de blir.. Menmen , de får ni leva me! ;)I alla fall, vaknade vid halv sju av att Dexter ville ut, så gick ut me han och sen gick vi och la oss igen till kvart över nio :) skönt som fasen vare! Har städat rummet och lite nu. & funderar på va som händer idag? Ajaa, de löser la sig ;) Igår kväll kom en saknad pojk, kollade på jönssonligan & hade mys! Trevligt;) fast somnade typ hela tiden så ligger å kollar på de idag igen.. haha! Ajaa, nu ska jag ut en sväng.. hörs & puss :*

Av Johanna Petersson - 25 juni 2012 12:43

Tjaa :)


Måste bara gnälla lite över vädret, men faan va tråkigt det är med detta regnandet konstant. Har varit så här jättelänge ju, borde vara 25+ nu iaf :o menmen, det här är ju typiskt svenskt väder tyvärr. Men få hoppas på att de blir bättre snart!


Iaf, Dexter väckte mig vid halv sju idag, då hade mor min varit ute med honom så han kom upp och la sig i sängen. Vi somnade om efter en stund igen och sov då till tio över åtta. Va riktigt skönt faktiskt! Legat o glott på film sen dess och varit ute lite me då med plutt.


Nu blir de att gå ut en sväng och sedan blir de att åka en sväng till mormor och hälsa på henne :D


& föresten, nu vet jag ääntligen vad jag ska tatuera, bara åka o boka tid och hoppas på att jag har pengar ;)


ajaa, nu ska jag dra!

hörs & puss.

Av Johanna Petersson - 24 juni 2012 17:12

förlåt så jättemycke för riktigt dålig uppdatering, men har ju blivit hundägare till en liten valp som är väldigt tidskrävande. Men så fort den där jäkla bloggplatsen-appen kommer kan jag uppdatera mycket mer! För hinner varken sitta vid datorn eller ha ett eget liv just nu, utan allt kretsar runt Dexter.


men i alla fall så har jag hunnit med att sluta 9:an, så nu väntar jag bara på att få besked om jag kommit in på Stora Segerstad. Ska bli spännande ;) Har också firat midsommar, blev att sitta hemma i o m lill-pojken. Så Bella och Joss kom ner till mig, grillade, förtärde alkoholhaltoga drycker och snackade en jääkla massa :) va riktigt trevligt! annars har jag inte hunnit med så mycket mer än tränat med Dexter och tagit hand om honom :) såå jaa, om sagt, så fort appen kommer så ska jag försöka blogga mer !


puss & hej. hörs när jag har lite tid igen ;)

Av Johanna Petersson - 14 juni 2012 10:04

Yeeah, detta var sista dagen tillsammans. Uuunderbart! fast jag har redan slutat. Städat skåpet och lite i biblioteket, skulle kolla på film sen, var 7/30 elever så alla stack typ.


& nu sitter jag o Amanda åp glor. Hon börjar om 3 h och jag ska förhoppningsvis hem vid elva-tiden med mor.

Då blir de att kolla på studenterna i Sävsjö och sen "studentfest" för först Bea och sen tisen.


jajaja blablabla hörs sen

Av Johanna Petersson - 13 juni 2012 14:25

är bara några bilder , men får duga sålänge.
broders student. jag älskar dig <3

       

Av Johanna Petersson - 13 juni 2012 13:34

 


Kan man rädda liv med hjälp av böcker? Kanske. Och om det finns skuggan av en chans att varna tonårstjejer och deras föräldrar så att bara en enda slipper uppleva det Tessan – vars sanna, svenska historia berättas här – utsattes för, så är det värt allt vi lägger ned på produktionen.

14 år till salu är den sanna historien om hur en ung och på ytan helt normal och välanpassad svensk tjej rasar ned i nätprostitution och djup förnedring utan att omvärlden märker någonting. Och hur hon kommer upp ur sitt helvete igen. Att kalla boken för engagerande är att ta i på tok för litet. Alla som hittills läst 14 år… lägger den ifrån sig med en rysning och en önskan om att ingenting sånt här skall hända någon igen. Någonsin. Men också en beredskap för hur signaler skall tolkas och vad man faktiskt bör och kan göra som vuxen om en ungdom i närheten hamnar på glid. Detta är med andra ord en bok som alla vuxna och inte minst tonåringar själva verkligen bör läsa.


Detta är en riktigt bra bok. Eller bra och bra, den är egentligen hemsk. Den gavs ut -08, och jag har läst den många gånger. & när man väl börjat lösa den, kan man inte lägga ifrån sig den förren den är slut.

Finns att beställa här.


Av Johanna Petersson - 13 juni 2012 13:01

Tjaatjaa ;)

Slutade tidigt idag, vid typ kvart i tolv. Blev en väldigt kort dag, på morgonen var jag hos tandläkaren, så kom t skolan vid tio-tiden, va där en och en halv timme. Hade lite lekar och åt tacos, sen slutade vi :) Va skönt som fan! Så jag o Amanda åkte till Stockaryd.

Nu sitter jag helt jäkla ensam hos pappa och väntar på att mamma ska hem om ca 3 h. kuul -.- hmm... får ta någon att äta sålänge. &&& ikväll är det avslutningsmiddag med klassen. Blir la trevligt. :)



har ju glömt att ladda upp spex-fotot, (som förövrigt togs för ett x antal veckor sedan), men här är det i alla fall.

 

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards