- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under december 2012

...

Av Johanna Petersson - 30 december 2012 19:58

tårarna rinner, dom slutar aldrig.

varför? varför just mig? varför just nu? 

innerst inne visste jag ju,

men som vanligt ville jag inte lyssna på vad hjärtat har att säga.

och samtidigt vill jag bara låtsas som om ingenting hänt,

som om jag aldrig kännt honom.

men ändå vill jag komma ihåg detta,

som något bra. 

för de va riktigt underbara månader med honom,

men samtidigt förstår jag,

varför du gjorde som du gjorde.

för jag vill inte heller att nån av oss ska låtsas.

det är de sista jag vill - 


och jag kommer också komma över de, 

men de kanske kommer ta lång tid.


jag lovade mig själv att jag inte skulle träffa nån nu,

när jag mådde som jag gjorde,

men då kom du in i mitt liv,

och allt blev så ljust. 

men sen kom dehär,

som en kniv i bröstet,

men som sagt, 

jag förstår dig,

jag förstår varför du gjorde som du gjorde. 

hade jag kännt så som du säger att du gör,

så hade jag gjort som dig. 


men nu ska jag inte titta tillbaka,

jag ska fortsätta livets långa väg,

& inte titta bakåt,

inte en enda gång. 

Av Johanna Petersson - 30 december 2012 19:41

kommer nog inte bli mycke bloggande på ett tag. 

i så fall mest texter om va jag tänker.


allt gick åt helvete. 

precis som det alltid gör för mig,

förlorade en underbar kille. 

men jag har mina underbara vänner som stöttar mig,

& en underbar mor, bror o en helt fantastisk hund som hjälper mig. 

fan, jag ska klara dehär. 

& Dexter behöver mig, 

jag kan inte stänga in mig längre, 

jag måste gå ut med honom, 

jag måste leka med honom 

& ta hand om honom. 

Av Johanna Petersson - 28 december 2012 21:00

Ligger i soffan, kollar på svensson-svensson och myser med mitt lilla monster <3

Av Johanna Petersson - 27 december 2012 23:09

Ligger i sängen å glor runt på Internet, inte för att de händer speciellt mycket där.. Så får nog bli att sova strax :)

Go natt! // J

Mina fina <3

Av Johanna Petersson - 27 december 2012 10:00

Ligger i älsklingens säng å kollar på tv. Han har precis åkt och jobba en stund, så då passar jag på att ta de lugnt =)

Har inte bloggat så mycket det senaste, har inte riktigt haft tiden.. Men nu har jag ny telefon så jag kan blogga från den! Så förhoppningsvis kommer de att bli fler inlägg nu än innan :)

:) // J

Av Johanna Petersson - 23 december 2012 19:30

.... uppesittarkvällen :D

 

   

Av Johanna Petersson - 23 december 2012 15:37


hittade nyss denna låten,

är längesen man lyssnade på den,

men fortfarande lika bra :)

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards