- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna Petersson - 27 februari 2013 11:24

Ska snart åka och köpa hårfärg,, men problemet är att jag inte har en aning om vilken?? Just nu är de orange då jag har blonderat de en gång.. Hjälp mig?!!

Av Johanna Petersson - 26 februari 2013 10:51

Förlåt för dåligt bloggande, men har haft fullt upp.. Varit i stockaryd, fixat mycket här hemma och framförallt har jag tränat väldigt mycket med min lille voffe :)

Nu ska jag fortsätta kolla på Simpson, sen baka negerbollar och efter de ut en lång runda med Dexter. Sedan får vi se va.dagen har att erbjuda :)

// J

Av Johanna Petersson - 21 februari 2013 19:30

 

The mentalist, popcorn och mineralvatten. guu så gött.

Av Johanna Petersson - 21 februari 2013 15:07

Ligger i soffan och kollar på family Guy, har blivit förkyld som fan så har inte orkat göra nått nu i eftermiddag :( menmen, de går la över nån gång.. :)


Idag har jag städat, bakat, tvättat, diskat, hängt upp tvätt å tränat lille bus. Känner mig som en riktig hemmafru, ;) hehe!

Men nu ska jag fortsätta kolla tv, hörs senare :)

// J

Av Johanna Petersson - 18 februari 2013 20:02

     

Dricka ur kaffet, rasta Dexter och efter det krypa ner i sängen och kolla på Tom & Jerry :) 


// J 

Av Johanna Petersson - 18 februari 2013 18:47

Vuxna som bara gnäller på att ungdomar inte kan ta hand om en hund (el. annat djur).


Jag, och som jag hört, många andra har varit utsatta för det här problemet. Jag har fått höra av många att jag aldrig kommer kunna ta hand om en hund, att jag måste ut och leva livet först, att jag är för dum ("oerfaren") för att skaffa hund. 

Men om jag redan har levt livet då? varit ute å supit och levt fan? om jag känner mig "klar" med det? 

nej, men det är ingen som tror på det. 


& varför skulle inte en ungdom kunna ta hand om en hund lika bra - och kanske bättre, än vad en äldre skulle?

Man måste ju börja någon gång, men om en ungdom skaffar sin första hund är man i princip dum i huvudet, men om en vuxen/äldre som aldrig haft en hund i hela sitt liv, skaffar det, det är en helt annan sak..? Jag förstår inte varför det skulle vara en annan sak?  


Och jag menar, man blir ju inte precis mer erfaren av hundar av att inte ha någon? För att få någon som helst erfarenhet så måste man ju lära sig genom att ha hund? 


Det enda jag fick höra (av "vuxna") var: 

Du kommer tröttna  på det.

Du blir bunden. 

Du kan inte göra de å de 


& jag svarade bara; vi får väl se. 


För ett tag sedan var det en som frågade min mor "Har hon tröttnat på hunden än?" 

Jag blev riktigt jävla förbannad på de. 

Varför i helvete skulle jag tröttna? 

Jag har valt det här livet, och jag har inte ångrat det en enda sekund. 



// J 

Av Johanna Petersson - 18 februari 2013 18:19

   


Varit ute i skogen så Dexter har fått springa av sig riktigt. Nu ligger jag i soffan och kollar på two and a half men - Så jäkla bra e de   


// J 

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards