- mittlivsomhundägare

Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Johanna Petersson - 5 juli 2013 22:06

Efter att ha vunnit en runda poker mot mor så har jag nu precis krupit ner i sängen. Tänkte stänga av datorn och försöka sova nu och hoppas på att förkylningen har vänt till imorron då jag, mor och bror ska åka till Växjö och handla och äta lite gott. Ska bli riktigt mysigt, bara vi tre. Fast helst skulle Dexter varit med också. Då skulle det varit fullbordat.

 


Ögonen håller på att ramla ihop på mig, så är lika bra att stänga ner datorn, släcka ner och stänga ögonen. För imorgon är det sovmorgon och jag får sova precis hur länge jag vill :D Innan inlägget skenar iväg för mycket, som vanligt, så ska jag säga go natt nu ;)


 

Av Johanna Petersson - 5 juli 2013 19:38

   Min hund fullständigt älskar att bära runt på gosedjur (& gärna dra ur bomullen). Och då jag tröttnade på att köpa svindyra leksaker till honom när han ändå bara tog sönder dem, så har jag börjat köpa gosedjur på loppisar, erikshjälpen och röda korset. Där kostar ett gosedjur mellan 1-10 kr ungefär istället för 30-100 kr.


Dragkampsleksak

Likaså älskar Dexter att ha dragkamp, med en frisbee, en pinne eller en tygbit tycker han inte spelar någon större roll. Har därför börjat köpa gamla handdukar för cirka 10 kr och stora tygrullar med mängder av tyg på för cirka 50 kr (även det på loppis). Handdukarna knyter jag bara ihop och sen är den färdig. Av tyget (man kan också använda fleecetyg) brukar jag göra ganska breda remsor som jag syr dubbelt och sedan flätar ihop. Den har varit extremt hållbar även att jag har en fruktansvärt stark hund som inte släpper i första taget.

(har ingen bra bild, så lånar en från google ungefär hur det ser ut)


  & det sista tipset för idag är en kub av tyg eller någon annan rolig fugur.

Från gosedjuren sparar man allt bomull (som din hund antagligen dragit ut om den är valp/unghund) och så syr man en egen kub av något tyg eller om man har ett gammalt lakan/örngott som man kan klippa sönder, fyller den med bomullen och syr igen. En riktigt rolig leksak (tycker Dexter i alla fall).

(har ingen bild på dem jag sydde då de är söndertuggade igen, men här kommer en annan nästan exakt likadan)

  


Hoppas att ni fick något tips!


#tips #hundleksak #hundleksaker #tipspåhundleksaker #dragkamp #dragkampsleksak #gosedjur #hundar #hund #göregnahundleksaker #loppis #hittaalltpåloppis #billigt #billigahundleksaker 

Av Johanna Petersson - 5 juli 2013 16:49

Äntligen har till och med jag fått sommarlov. Ååh, så skönt att kunna va uppe länge och sova ut på morgonen :) hoppas bara på att den här jäkla förkylningen ska gå över snart, blir tokig annars :(
Men nu ska jag ta och kolla på tv en stund och bara ta det lugnt :-) hörs senare!

Av Johanna Petersson - 5 juli 2013 07:05

Steg upp precis och tänkte ta något att äta, ta några Alvedon, fixa mig och sedan dra till jobbet! Sista dagen idag, sen är det sommarlov även för min del. Underbart! :D

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards