- mittlivsomhundägare

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Johanna Petersson - 8 oktober 2012 20:18

Idag är mitt hjärta 6 månader. 

Du är ingen vanlig hund, du är som en människa i en hundkropp.
Du förstår mig, jag förstår dig.


Han är det bästa som någonsin har hänt mig,

han har fått mig att må bra,

inte bara bättre utan jag mår superbra.

Jag har Dexter att tänka på,

att han faktiskt behöver mig,

för att överleva. 

& jag behöver honom,

för annars övverlever inte jag.

 

Det är sjukt att man kan fästa sig så vid någon,

men han är inte en vanlig hund,

han är min bästa vän. 

någonsin.

 

Banden mellan oss stärks,

för varje dag som går. 

Du följer mig, vart jag än går.

 

Tyvärr är många avundsjuka

på att vi har blivit ett sådant bra team.

& dem vill verkligen förstöra,

bara för att dem inte har det "teamet",

som v i har. 

Men bara man ger dem kärlek,

& den tid som dem måste ha,

så blir man det där starka, obrytbara teamet. 

 

jag älskar dig, hjärtat, även om du är en hund.

 

 

Dexter knappt 10 veckor.

 

 

Dexter ca 16-18 veckor. 

 

 

  // J




Av Johanna Petersson - 8 oktober 2012 20:02

Helluu! 


Första dagen på Sävsjö Zoo & leksaker avklarad, (APL).

Var mycket roligare än jag trodde faktiskt! 

Fast är inte van vid att stå & gå hela tiden,

så är jäkligt trött nu. 

 

Annars har jag precis bakat kladdkaka,

så sitter vid tv:n & äter det och kollar på Simpsons.

mysig kväll. 

 

 


Men nu ska jag kolla vidare,

hörs senare :) 


  // J




Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards