- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Petersson - 31 oktober 2012 15:50

Kom hem för en stund sen. 

Har typ bara ätit, tagit en låång & skön dusch

och tränat lite med Dexter. 

helvete, jag saknar dig.

 

Kan ni tänka er?

jag har aldrig, & då menar jag verkligen ALDRIG,

velat gå till skolan under mina 10 år i grundskolan,

men vet ni vad? 

så fort jag lämnade Stora Segerstad i fredags, för att ta lov,

insåg jag hur jävla bra jag trivs där, och att jag faktiskt saknar skolan.

har blivit sån gemenskap, tycker jag iaf. 

sen finns det ju såklart vissa man saknar mer än andra. 

 

  // J

Av Johanna Petersson - 30 oktober 2012 19:22

nu blir de att fixa lite,

sedan blir det att åka iväg till en fin människa.

hahah, ringde för en stund sen å sa att dom skulle hämta mig..

så jaa, de e ju inte så att man inte e på precis :D haha.

så vi hörs imon när jag kommer hem :)


  // J 

Av Johanna Petersson - 30 oktober 2012 15:35

ligger i soffan,

lyssnar på musik å glor på datorn.

är rastlös som fan,

men ha inget att göra :(

så får la bli o dra på nån film eller nått.


utställningen i söndags gick inte sådär superbra,

blev 5:a av 6:a. 

Men fick veta att domaren inte tyckte om storvuxna hundar alls,

& dexter är ju väldigt stor för sin ålder.

sjukt att dom inte ens kan bedömma rättvist,

& att deras personliga åsikter gör att dem bedömmer annorlunda :/

men på fredag tar vi nya tag :) 

 

jag saknar dig, det gör jag verkligen.

men jag kan inte säga: "jag saknar dig" eller "jag älskar dig"-

jag kan skriva det t.ex på sms,
men säga det? 
det går bara inte.

även att jag vet att det är så jag känner. 

kanske för att ordet känslor skrämmer mig så fruktansvärt?

för man vet ju att nån gång kommer man bli sårad. 

 

  // J 

 

Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 17:35

ååh, börjar bli nervös nu.

har ju inte berättat,

men imorron drar jag, mor & Dexter till Mjölby.

UTSTÄLLNING! :DD

så nu är jag glad igen.

Hoppas verkligen att det går bra,

fast han kommer alltid vara den finaste pojken

för mig ändå :)


Så nu måste jag börja packa ner allt som ska med imorgon.

Ska ju åka härifrån vid 05.15 typ,

& har inte precis nån lust att stressa då. 

 

att man kan bli så jäkla glad bara av ett sms från en underbar person. 
fick det där fåniga leendet på läpparna.

jag är lycklig, sen skiter jag i vad alla andra tycker. 

 

  // J

 

 

Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 14:08

jag gräver ner mig i musiken.

vill bara lyssna och lyssna,

slippa prata med någon.

behöver rensa tankarna, 

men allt är kaos.

Har så många frågor.

Varför? 


ena stunden skrattar jag,

två sekunder senare gråter jag,

för absolut ingenting. 

eller jo, för nått. 

egentligen för allt. 


2 månader,

två jävla månader,

& inte ett jävla ord från dig,

inte ett telefonsamtal.

det har gått upp till sex månader innan.

men sen har jag tagit upp kontakten igen.

du har förstört det gång på gång.

så nu har jag äntligen insett,

att jag mår bäst utan dig. 

även om jag alltid kommer få leva med

att ramla ner i det där stora, tomma, mörka hålet. 


men jag har min underbara, 

dom som alltid ställer upp. 

& vill hjälpa mig, 

fast jag inte säger något,

så förstår dom. 


egentligen vill jag skrika,

tror jag.

berätta för hela världen vad som hänt,

och bara skrika. 

men istället stänger jag inne mig,

och låtsas som ingenting.

även att jag vet att ni vet. 




Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 13:41

Trodde inte på Dexters uppfödare när dom sa att vi skulle ge han en sko som skulle vara "hans egna".

Men jag testade i alla fall, & det fungerar superbra. Han har aldrig rört några andra skor, utan han letar reda på sin egna sko och leker med :) + att han ääälskar den!

-

Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 13:38


underbar.

Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 12:49

glad, ledsen, irriterad, arg, funderar, förvirrad.

ååh, jag orkar verkligen inte. 

Sån har jag varit i flera dagar nu.

jag vet att det går över.

men jag vill ändå inte va sånhär. 

jag litar inte på någon då. 

vill bara stänga in mig.

kan inte äta, mår illa, vill spy. 


men jag har gjort stora framsteg.

för att innan var jag jämt sån här.

Nu är det fyra månader sedan jag hade det här sist. 


 


  // J

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards