- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Petersson - 14 oktober 2012 19:37

kalaset hos Robert var supertrevligt.

grattis igen! 

God mat och trevligt folk.


När vi kom hem blev det att bära ved

och sen bara ta det lugnt. 

Skönt som fasen,

är ju trots allt söndag! 


Nu ikväll kom GP hem & Jimmy och Nellie ner hit.

Drack kaffe och tjötade lite.

Kull! ni förgyllde min dag.


Vid åtta blir det solsidan,

& efter det how I met your mother.

Tv-mys med lill-pojk & mor <3


     

ååh, vad jag älskar denna serien!

 

  // J

 

Av Johanna Petersson - 14 oktober 2012 11:40

Hallåå ellerrr :) 


Har precis fixat lite med Dexter nu.

Först var vi ute och gick, eller ja, han sprang runt.

Sen när vi kom hem klippte jag klorna,

borstade tänderna, tvättade öronen och badade honom. 

gick riktigt bra.

 

Nu blir det snart att fixa mig lite,

ska ju på 20-årskalas idag ;) 

& med tanke på att lille bus äter varannan timme,

så ska han ju ha mat och så med sig. 

 

 

underbara låt.



  // J

 

 

 

Av Johanna Petersson - 14 oktober 2012 11:29

Om din hund är dålig i magen..


Ge din hund ris. Ca 1 - 1.5 dl varannan timme. 

Gör detta i några dagar, tills det vänt riktigt :)


 


  // J

Av Johanna Petersson - 13 oktober 2012 19:55

har fixat bloggen lite nu,

blev inte helnöjd med headern,

men den får duga sålänge.


Nu måste jag fixa ett kort till robert,

som fyller systemet imorgon! 

 

  // J

Av Johanna Petersson - 13 oktober 2012 18:43

fasen va dryg kväll det är,

riktigt rastlös så vet knappt vart jag ska ta vägen :(

men självklart att jag ska vara hemma hos lille bus. 


ikväll blir de att glo på körslaget,

& om jag orkar blir det att kolla på just me,

en film på tv4. 

Så om det är fler än jag som sitter hemma och glor,

så rekommenderar jag verkligen den filmen! 


lär nog bli många meningslösa inlägg ikväll..


  // J

Av Johanna Petersson - 13 oktober 2012 16:25

Om din hund har blod i avföringen...


Detta hände min hund, & man blev väldigt orolig.

Så jag pratade med en veterinär där jag fick tips hur jag skulle göra,

& vill gärna dela med detta till er andra! 


Värm upp 1 liter vatten, 1 matsked druvsocker och 1 tesked salt,

så att sockret och saltet smälter.

Låt det svalna till ca 37 grader.

Häll i 1 tesked bikarbonat & blanda det.

Låt svalna & ge sedan detta till hunden istället för det "vanliga" vattnet den dricker.

 

Finns också pro-kolin, som är ungefär som det här vattnet, då man köper det på apoteket.


Ge den också sitt vanliga foder, men i stället för att ge den 2, 3 eller 4 gånger om dagen (beroende på ålder) så delar man upp fodret som den äter per dag i cirka 5 - 6 omgångar per dag för att tarmarna ska arbeta i princip hela tiden. 


Tänk på att man aldrig ska svälta sin hund utan den ska ha det här vattnet och foder!

 

Hoppas det är till hjälp!

 

  

   // J   

Av Johanna Petersson - 13 oktober 2012 14:45

Helluu! 


Precis varit inne hos grannen och ätit supergod mat.

Gick hem sen och skulle gå ut med Dexter,

trofasen att han kissade blod. 

ååh, börjar bli jobbig dehär :/ 

hoppas bara att det var tillfälligt iaf.


Så nu ska jag & mor åka och köpa druvsocker,

så Dexter kan få det speciella vattnet han ska ha. 


hörs senare!


   // J

Av Johanna Petersson - 13 oktober 2012 10:39

Har varit ute med Dexter nu,

han har busat och sprungit. 

Tog med sig en mus..

& svansen hängde utanför munnen.

det var faktiskt äckligt.

 

Annars har jag inte gjort något speciellt,

pratat med veterinären om hur jag ska göra,

iom att Dexxterbus bajsar blod. 

Så hoppas att det blir bättre nu :)

 

  // J

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards