- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under oktober 2012

Av Johanna Petersson - 27 oktober 2012 10:12

God morron :)


Sitter vid datorn nu

med blonderingscreme i huvudet.

spännande!

Fast ska färga de mörkbrunt till nästa helg :) 


Idag blir det kanske in till Sävsjö en sväng.

Glömde köpa tassvax igår.

Annars blir det bara in till Lammhult och handla mat. 

kuuuul.

 

det var konstigt & jobbigt att gå & lägga sig helt ensam igår,

för första gången på typ en vecka. 

fast det var ännu jobbigare att vakna,

& inse att man var helt själv.

 

  // J

Av Johanna Petersson - 26 oktober 2012 15:37

jag: att hon va ju inte vacker...

broder: är du det du?

jag: ehhh, jaa?

broder: jo men de e ju bra

att nån har självförtroende i alla fall..

 

hahah..

 

 

Av Johanna Petersson - 26 oktober 2012 15:23

Helluu ^^ 


förlåt för att jag inte bloggat,
men har vetkligen inte haft någon tid.

vet egentligen inte vad jag gjort men jaa.


Kom hem för en stund sedan.

Så har precis försökt få i mig lite mat,

gick ju som de gjorde. 


Snart blir det att åka in till Växjö tror jag. 

Skulle köpa nått element,

& tandkräm + dentalstix till Dexter :)



såjävlabralåtattdeknapptkanvasant.

 

  // J

Av Johanna Petersson - 18 oktober 2012 11:30

åååh, Dexter är fortfarande sjuk..

usch, börjar bli jobbigt som fan.

gett han all möjlig medicin, 

men inget som hjälper..

vet inte vad jag ska göra nu..

men får la fortsätta trycka i han kortison,

och hoppas på att det hjälper snart. 

Men du är ju så pigg, glad och lekfull.

Ändå är det som om du vet att något är fel,

du känenr det bara.


jag är orolig hela tiden,

att det ska bli värre. 

det kommer det troligtvis inte bli,

men ändå.  man vet aldrig.
jobbigt, när dom inte kan säga nått heller :(

inte kan säga om dom har ont,

eller att dom vet att det är något som inte stämmer.

 

 

jag älskar dig, bebis. 
du måste bli bra 

<3

 

 

Av Johanna Petersson - 16 oktober 2012 16:48

kollar på 100 girls,

film värd att se!

 

 

Av Johanna Petersson - 16 oktober 2012 10:01

åååh, ni borde absolut kolla på denna serien! 

Så gudomligt jävla bra! 

Den går på tv6, ladda ner eller köp! 

ni kommer inte ångra er!

 

       

 

Av Johanna Petersson - 16 oktober 2012 09:34

Blev ingen praktik idag :/

Dexter har blivit sämre i magen igen,

men har pratat med veterinären igen.

Dom trodde att det var grovtarmsinflammation,

så nu ska han ha mat varannan timme,

& någon medicin i minst en vecka.

hoppas verkligen att det här hjälper nu

är så jäkla jobbigt när man vet,

att den man håller närmast är sjuk :/ 


Dexter ligger här i soffan hos mig och sover nu.

tror han är ganska trött. & det är ju bra att han sover mycket.

Så jag ligger och kollar på Chuck.

 

 

mitt hjärta <3

 

  // J



Av Johanna Petersson - 15 oktober 2012 18:12

Helluu! :)


Kom hem för typ en timme sedan,

så har  bara käkat pizza,

och varit ute och busat med Dexter. 


Stannade i Vrigstad efter praktiken,

för mor skulle handla. 

Träffade en gammal kompis,

som jag inte sett på nästan två år.

Va riktigt kul o träffa honom,

även om vi bara hann prata i några minuter. 

 

Praktiken var lite halvdryg idag, 

men det gick bra ändå.

bara tre dagar kvar. 

 

  // J


Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards