- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under oktober 2012

-

Av Johanna Petersson - 12 oktober 2012 18:19

Most girls say they want a "good guy",

but when they meet him,

they keep him in the friend zone,

chase after jerks & end up heartbroken.


 



   // J

Av Johanna Petersson - 12 oktober 2012 17:54

Har precis varit ute med Dexter en sväng,

men han är väldigt trött så blev bara att va ute i trädgården.

Skulle egentligen åkt ut ikväll,

men i och med att Dexter inte är pigg så blir det att vara hemma.

Skönt det med faktiskt!

 

Så nu sitter jag vid datorn och glor,

lyssnar på musik, smsar med gott folk

& tjötar med morsan. 

trevligt as hell! hah.

 

  // J

 

 

i miss you. 

 

 

Av Johanna Petersson - 12 oktober 2012 16:18

 

 


Så jäkla snygga! snacka om att jag vill ha dom eller!? 


  // J



Av Johanna Petersson - 12 oktober 2012 10:03

Helluu :)


Blev ingen praktik idag,

för Dexter är sjuk :(

Men ringde till min praktikplats

& fick hjälp med hur jag skulle göra.

tack för hjälpen!


Så nu kollar jag på Chuck,

jäkla bra program de dör.

& lill-pojken ligger och sover.

som tur är. 

 

Har inget speciellt å säga, 

så vi hörs senare :)


   // J

Av Johanna Petersson - 11 oktober 2012 19:10

Sitter i soffan nu,

kollar på Family Guy.

som vanligt, hahah.


Fast det är jag värd,

har varit ute en låång stund med Dexter,

burit upp ved, lagat mat tills imorgon

& varit hos grannen. 


Praktiken idag gick bra,

var lite drygt men funkade.

Bara en dag kvar, sen äntligen helg! :D

men frågan är, vad händer då? 

jaja, det är morgondagens bekymmer.


Nu ska jag äta revben, mums!

hörs senare :)


  // J


,

Av Johanna Petersson - 11 oktober 2012 19:05

 

du ska veta att jag saknar dig
det finns känslor som aldrig tar slut
du ska veta att jag inte glömt
det finns bilder som aldrig suddas ut
jag har vaknat mitt i natten av tystnaden
och önskat att du sov här bredvid mig igen
en del av mitt hjärta kommer alltid slå för dig.


  // J

Av Johanna Petersson - 10 oktober 2012 19:37




Helluu :) 


Ligger i soffan o kollar på Family Guy.

Ska strax hoppa in i duschen,

& sen får det nog bli bonde söker fru,

& efter det sängen. 


 

Hae ju som sagt praktik nu,

ganska kul men börjar bli lite halvdrygt,

gör ju nästan samma sak varje dag känns det som..

menmen, på tal om de,

är helt jäkla slut när jag kommer hem på eftermiddagen.

Är inte van vid att stå o gå hela dagarna.

men vafasen, jag sover ju hela natten iaf ;)


Men nu måste jag hoppa in i duschen,

om jag ska hinna med bonde söker fru. 

 

 

 

  // J



Av Johanna Petersson - 10 oktober 2012 19:04

jag har gjort många sjuka saker i mitt liv,

som har skadat både mig, 

& mina närmsta.

det är jobbigt att veta,

att jag har skadat er.

förlåt, jag ville absolut inte skada er.

men ni har ändå sett, 

ni har visat att jag finns, att ni finns för mig,

& att jag behövde komma bort från det liv jag hade.

jag vägrade ta emot hjälp från mina vänner,

vägrade ta emot hjälp från psykologer.

jag trodde att jag kunde klara mig alldeles ensam.


men jag har insett att ingen klarar sig ensam,

att alla behöver någon, någon som ser & hjälper en. 

jag hade många vänner som ville hjälpa mig,

men bara tre av dem kom riktigt nära mig,

& som faktiskt hjälpte mig,

min mor, min bror & jimmy. 

Ni såg & visste när jag mådde dåligt,

så när jag höll på att ramla ner i det där svarta hålet,

så drog ni bort mig från det. 

ni kommer alltid ha den största platsen i mitt hjärta. 

jag älskar er. 

 

Men nu, i över ett år har jag mått riktigt bra. 

Jag kan äntligen se det ljusa i livet.

Jag kan äntligen leva livet, i min takt.

Jag kan äntligen säga till andra som mår dåligt:

"Du tror det kanske inte nu, men du kommer faktiskt må bättre,

även om det kanske kommer ta jäkligt lång tid, så kommer du det."

De som får höra det av mig, tvivlar oftast först,

men när jag berättar hur jag har mått, så tror de faktiskt på mig.

& det har ofta varit ett steg på vägen till att få se det ljusa i livet. 

Det är underbart.



Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards