- mittlivsomhundägare

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Johanna Petersson - 3 september 2012 21:15

Det är sjukt att man kan fästa sig så mycket vid ett djur, men Dexter, du är det bästa som finns. 

Jag har haft dig i lite över två och en halv månad, och vi har kommit varandra så nära.

Många tycker säkert att det låter konstigt, och det får dom gärna tycka.

Men så är det bara.


Du är min bästa vän, 

för till dig kan jag säga allt,

utan att du säger det till någon. 

Du tittar på mig med dina valpögon,

som säger; "matte, jag förstår dig".


Och på kvällen eller morgonen,

kryper du alltid nära intill mig,

& vill att vi bara ska mysa 

så att du får sova nära mig.

Då är du som en lite bebis,


- jag älskar dig, min busiga lilla vovve. 

föralltid - inget "låtsas föralltid" 

utan det riktiga föralltid. * 


Vi har blivit ett team tillsammans.

 

               


Av Johanna Petersson - 3 september 2012 20:48

Gick o la mig i sängen nyss. Guu' så gött de va! 

& Dexter kröp upp o la sig här jämte mig med, så go han är, lillpojken. 

Så nu blir det nog att glo på nån film, 

och sedan ska jag sova som en kung,

för imorron ringer klockan vid kvart över sex-

& jag behöver min skönhetssömn ;) hahah. 

 

go natt & sov förjävla gött!, de ska jag i alla fall.


 

Av Johanna Petersson - 3 september 2012 17:17

Tjena :)


Ligger i sängen på mitt rum i skolan och tjötar me Alice. Båda små vovvarna sover så fick lite tid över o skriva här :)


Kom hit vid typ halv tio, plockade in mina saker och sedan ner till hundgårdarna där dom skulle tränas till att vara i. Åt lite och sedan blev de att gå med alla hundarna som alla i klassen hade.  Varit ute en stund så nu sover dom så gott :) 


Ikväll blir de att kolla på brännboll, mat, ut med hunden och sedan bara ta det lugnt :) Är ju första dagen som Dexter är med så lika bra att han får vänja sig. 

 

känner att de här blev ett förvirrat inlägg men vafan, 

jajaja, hejhej


Snart blir   

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards