- mittlivsomhundägare

Alla inlägg under maj 2013

Av Johanna Petersson - 20 maj 2013 21:53

efter mycket härjande, springande och många glada skratt så får de bli att krypa ner i sängen och kolla på film nu och bara ta det lugnt. Känner att jag kan behöva de nu, även att jag inte är ett skit trött. menmen :) 


föresten var filmen jag kollade på innan riktigt bra faktiskt, så den rekomenderar jag verkligen :) ! 


men nu måste jag se om jag hittar nån bra film,

hörs imorgon! 


 

Av Johanna Petersson - 20 maj 2013 17:04

 

Dexter, 2013-05-19.


Idag har varit en riktigt bra dag faktiskt. Tog bussen från Vrigstad vid 09.40 och var i skolan vid 11.00 Fick veta då att jag inte skulle ha nationella förren fem i halv tolv, så jag o Alice stirrade runt lite här och var. Drog och åt och sedan gick jag och bytte byxor och gick ut med Dexter. Nu i eftermiddag hade vi hundträning, Lydnadsklass 1 och lite nosträning. Var riktigt kul faktiskt! Sedan Gick jag, Dexter, Alice & Charlie en lite längre promenad i skogen så de små voffarna fick va lösa. 

Nu har jag precis ätit och gick och la mig en stund och tänkte kolla film då jag är så jäkla trött och Dexter ligger helt utslagen här jämte mig. 


  

Alice rekomenderade denna och sa att den skulle va riktigt bra, så får väl ge den en chans =) 

 

Höres senare! 

 

~ johannaa * 


Av Johanna Petersson - 20 maj 2013 07:24

Vaknade för typ tio minuter sen, så ligger i sängen o dra mig :) så jäkla skönt. Men måste snart stiga upp så jag hinner med.att göra allt som ska bli gjort.. Så vi får höras senare helt enkelt =)

Dexter ska i och bada!

Av Johanna Petersson - 19 maj 2013 22:43

Ligger i sängen o kollar runt lite på datorn och skriver med lite folk. Tänkte krypa ner under täcket nu och kanske läsa nån bok och sedan försöka sova, för imorgon är det tillbaka till skolan igen. Sk abli skönt faktiskt men tråkigt att det visst ska regna i princip hela veckan :/ menmen, det får la gå..

 

Föresten så va Nellie här med systemkameran idag, så blev lite kort på Dineroos great guzzle gut - Dexter. Slänger ut en bild här nu, så kommer de fler en annan dag ;) 

 



men nu måste jag lägga mig, ska ju som sagt upp till skolan imorgon. 

 

Av Johanna Petersson - 19 maj 2013 21:49

Jag har ju en labrador retriever och jag har kört med Eukanubas foder (kycklingsmak) sedan jag fick hem min lille pojk då han har fått det av sina uppfödare sedan han var liten. På Dexter har det alltid funkat bra, men han har börjat tröttna lite på det och vill helst inte äta det. Har testat något foder som har varit hög halt av vildsvinskött men då han är en extremt kräsen labbe äter han inte det heller. 


Detta kör jag med nu: 

 



Jag tycker personligen att det finns en hel djungel med olika foder och då jag har en hund som väldigt lätt kan gå upp i vikt så är det träligt att behöva läsa på alla foderförpackningar och räkna ut exakt hur mycket kolhydrater, fett, proteiner m.m det är i. Han är 13 månader nu. 


En del tycker att torrfoder är bäst & andra vill hellre ha färskfoder.

Jag vill helst ha torrfoder till min hund då jag tycker att det är smidigare. 

  

 

Har ni hund? Vad för ras isåfall? Torrfoder eller färskfoder? Vad heter fodret? Smak på fodret? Funkar det bra? Tycker hunden om det? 

 


Av Johanna Petersson - 19 maj 2013 17:16

Förlåt för riktigt dåligt bloggande men har varken haft tid, ork eller lust.. + att det har varit så sjukt fint väder :)

Men i alla fall, idag har det ju varit riktigt tråkigt och regnigt väder och eftersom jag har legat efter med fyra inlämningar och uppgifter i skolan så har jag nu fått dem gjorda. Sjukt gött faktiskt! :) annars har det knappt hänt något..

Jo föresten har jag börjat med ett litet projekt som jag håller på med lite nu på kvällarna :) tror att de kan bli bra när de e klart :)

Aja, har inte så mycket mer att säga,.så hör av mig senare :)

~ johannaa *

Dexter lekte med Loke - en finsk lapphund.
& andra bilden har Dexter varit i sjön och badat och simmat för första gången i år. :)
Tredje bilden är Charlie - flatcoated retriever
- & Dexter som har hittat en lerhög :')

Av Johanna Petersson - 9 maj 2013 21:17

Så jäkla underbart att va nyduschad så nu blir de att krypa ner i soffan under en filt och kolla på grown ups son går på sexan. Sen blir de ut en sväng med voffen & efter de sova :)

~ johannaa *

Av Johanna Petersson - 9 maj 2013 12:42

Har precis varit ute och gått en sväng med Dexter, hjälpt mor i trädgården, satt upp en hundpool och varit i Växjö och köpt staket. Så nu ligger jag i soffan ute på trädgården och väntar på att maten ska bli klar. I eftermiddag blir de nog att sätta upp staketet & hjälpa mor lite :)

~ johannaa *

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards