- mittlivsomhundägare

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Medeliene : vår dotters försvinnande och det fortsatta sökandet efter henne.

Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 15:45

 

5 år sedan Madeleine McCann försvann från ett hotellrum. Då var jag 11 år och lusläste varenda tidningsartikel som fanns om denna lilla flickan. Det var många människor som trodde att det var den lilla flickans föräldrar som kidnappat henne, men skulle de verkligen vara så fruktansvärt förtvivlade och ledsa att modern skrev en bok? nej, jag tror inte det,

Jag ska beställa den, och läsa den från pärm till pärm. Gör det du också. Beställ här för endast 189 kr.


Vad händer när den värsta sortens mardröm blir sann, när ens barn försvinner spårlöst och inte kommer tillrätta? Kate McCann berättar sin historia om vad som hände kvällen när Madeleine försvann och de förtvivlade åren efteråt. Det är en berättelse som inte lämnar någon oberörd.
Den tredje maj 2007 försvann Madeleine McCann från ett hotellrum på badorten Praia da Luz vid den populära portugisiska Algarvekusten. Hennes föräldrar, Kate och Gerry, hade lämnat sina sovande små barn i sovrummet medan de själva gick till en tapasrestaurang i närheten i sällskap med några andra par.
Kate och Gerry skulle turas om att titta till barnen varje halvtimme, förutom Madeleine sov även deras tvååriga tvillingar Sean och Amelie i rummet. Redan efter andra vändan kom mamma Kate tillbaka skräckslagen: Madeleine var borta!
Madeleine McCann försvann veckan innan hon skulle fylla tre år. I maj 2012 är det fem år sedan. Men sökandet fortsätter och så länge hennes döda kropp ännu inte hittas lever hoppet om att hon ska återfinnas, någonstans, vid liv.

"Beslutet om att publicera denna bok har varit väldigt svårt och det har fattats med tungt hjärta. Anledningen till att jag skriver är enkel: jag vill en gång för alla bidra till sanningen .
   Att skriva dessa memoarer medför en öppen redogörelse för mycket privata, intima och känslomässiga aspekter ur våra liv. Det är inte lätt för mig att dela dessa med främmande människor, men om jag inte gjorde det fullt ut så skulle jag känna att jag inte gav boken möjlighet att visa upp hela bilden.
   Allt som vi har ägnat oss åt under de senaste fyra åren har utmynnat i frågan om det på något sätt har kunnat hjälpa oss att hitta Madeleine. När svaret på den frågan varit ja, eller om det finns minsta chans, så kan vår familj klara av vad som helst.
   Det som här följer är en mycket personlig redogörelse och det är inget jag ber om ursäkt för .
Inget är viktigare än att finna vår lilla flicka."

Kate McCann, maj 2011

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Petersson - 21 augusti 2013 15:03

Ska nu börja blogga på http://www.johannaapetersson.spotlife.se/ hoppas att ni kommer att fortsätta läsa min blogg där! ...

Av Johanna Petersson - 15 augusti 2013 06:32

Älsklingen åkte hem vid kvart över fem då han skulle jobba, & mor åkte vid kvart i sex. Då vi hade inbrott igår igen så ville jag helst inte va själv, så då fick jag komma in till grannen. nu ligger jag på deras soffa och funderar på att försöka sova...

Av Johanna Petersson - 14 augusti 2013 16:47


Nu har vi precis ätit pizza, underbart gott när man inte ätit på hela dagen. Nu ska jag ut och ta ett bloss, hänga en tvätt till och sen platta till håret lite. Hörs senare! ...

Av Johanna Petersson - 14 augusti 2013 13:55


Ligger i soffan, kollar på tv och latar mig. Gu så gött de e! Har hjälpt brorsan lite nu på förmiddagen och även hängt ut en tvätt och slängt i en ny. Så lite får jag allt gjort ;-) tänkte hoppa in i duschen strax och sen är de nog dags att slänga i ...

Av Johanna Petersson - 13 augusti 2013 20:47

Blev ju att åka in till mormor och äta hennes underbart goda mat. Namnam! Blev att jag stannade där när Mor åkte åkte och jobbade. Sedan övningskörde jag hem, vilket gick riktigt bra! tror att de finns där nånstans i blodet! Nu i eftermiddag/kväll ha...

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards