- mittlivsomhundägare

Alla inlägg den 12 juni 2012

Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 15:45

 

5 år sedan Madeleine McCann försvann från ett hotellrum. Då var jag 11 år och lusläste varenda tidningsartikel som fanns om denna lilla flickan. Det var många människor som trodde att det var den lilla flickans föräldrar som kidnappat henne, men skulle de verkligen vara så fruktansvärt förtvivlade och ledsa att modern skrev en bok? nej, jag tror inte det,

Jag ska beställa den, och läsa den från pärm till pärm. Gör det du också. Beställ här för endast 189 kr.


Vad händer när den värsta sortens mardröm blir sann, när ens barn försvinner spårlöst och inte kommer tillrätta? Kate McCann berättar sin historia om vad som hände kvällen när Madeleine försvann och de förtvivlade åren efteråt. Det är en berättelse som inte lämnar någon oberörd.
Den tredje maj 2007 försvann Madeleine McCann från ett hotellrum på badorten Praia da Luz vid den populära portugisiska Algarvekusten. Hennes föräldrar, Kate och Gerry, hade lämnat sina sovande små barn i sovrummet medan de själva gick till en tapasrestaurang i närheten i sällskap med några andra par.
Kate och Gerry skulle turas om att titta till barnen varje halvtimme, förutom Madeleine sov även deras tvååriga tvillingar Sean och Amelie i rummet. Redan efter andra vändan kom mamma Kate tillbaka skräckslagen: Madeleine var borta!
Madeleine McCann försvann veckan innan hon skulle fylla tre år. I maj 2012 är det fem år sedan. Men sökandet fortsätter och så länge hennes döda kropp ännu inte hittas lever hoppet om att hon ska återfinnas, någonstans, vid liv.

"Beslutet om att publicera denna bok har varit väldigt svårt och det har fattats med tungt hjärta. Anledningen till att jag skriver är enkel: jag vill en gång för alla bidra till sanningen .
   Att skriva dessa memoarer medför en öppen redogörelse för mycket privata, intima och känslomässiga aspekter ur våra liv. Det är inte lätt för mig att dela dessa med främmande människor, men om jag inte gjorde det fullt ut så skulle jag känna att jag inte gav boken möjlighet att visa upp hela bilden.
   Allt som vi har ägnat oss åt under de senaste fyra åren har utmynnat i frågan om det på något sätt har kunnat hjälpa oss att hitta Madeleine. När svaret på den frågan varit ja, eller om det finns minsta chans, så kan vår familj klara av vad som helst.
   Det som här följer är en mycket personlig redogörelse och det är inget jag ber om ursäkt för .
Inget är viktigare än att finna vår lilla flicka."

Kate McCann, maj 2011

Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 15:13

1. När hade du sex senast? 6 månader sedan ;)


2. har du blivit med barn någon gång? Noo

3. vad är det pinsammaste du har gjort under en sexakt? hmm, vet faktiskt inte.

4. vem är den bästa du har haft sex med? hänger inte ut någon ;)

5. vem är den sämsta du har haft sex med? hmm.

6. har du haft sex med någon kompis? jo, tyvärr :/

7. vem var en slump att du hade sex med? tror allt är ödet.

8. ångrat någon av dom? spelar ingen roll om man ångrar det, det har ju ändå hönt.

9. var du kär i alla? nej.

10. är/har du varit en player? tyvärr har jag varit det.

11. När blev du av med oskulden? 13 år.

Har du haft sex i

12. Ett badkar/dusch? noo

13. på ett tak? eh, nää<?

14. en toalett? i en toalett? på ja.

15. i en skog? hahah, ja faktiskt.

16. i en säng? Jo men de e la rätt självklart?

17. i en husvagn? inte va jag kan komma ihåg

18. i en bil? yeah

19. När var din första kyss? för fyra år sedan.

20. Hur gammal var ditt äldsta hångel? öhm, vet inte riktigt men -85 skulle jag tro

21. Hur många seriösa förhållande har du haft? 2

22. Hur många gånger har du varit riktigt kär? 2

23. När kramade du någon senast? Idag

24. Saknar du någon speciell nu? Ja tyvärr :/

25. Har du svårt att bli kär? både ja & nej.

26. När kysste du någon senast? va ett tag sen

27. Ångrar du det? inte alls.

28. är du singel? yeah :>

29. när fick du en komplingmang senast? häromdagen.

30. Har du träffat någon internetperson? nej,.

31. vem vill du ha sex med? - spela ingen roll.

32. Hur långt har ditt längsta förhållande varit? 3-4 månader

33. Vad hette din riktiga första kärlek? --

34. Vet du någon som är kär i dig just nu? nopp

35. Är du kär/intresserad av någon? intresserad av isf, absolut inte kär. 


Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 15:03

             

-

Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 14:07

 

You can never make the same mistake twice,

because the second time you make it,

it's not a mistake, it's a choice.

Av Johanna Petersson - 12 juni 2012 13:45

Hejtjenahallå :)


Sitter nere hos pappa nu, precis ätit pommes och sedan glass. Slutade tidigt idag, eller jaa, orkade verkligen inte va kvar längre, så stack till Amanda o åt snickerskakor istället. mums! ;) Ligger i soffan och kollar på nått jäkla barnprogram. hahah.


<när jag gick från Amanda hem till farsan, dök det upp många tankar. Att jag gick på en grå och tråkig gata. Jag kände mig verkligen som en främling, och ändå har jag bott där i 15 år. Kände inte igen någon jag mötte knappt. En gång i tiden var det jag som gick gata upp och gata ner, men nu, nej jag vill inte. Finns så mycket gammalt som dras upp. Det som har hänt, det har hänt. Nu är jag verkligen beredd att börja ett nytt liv, vilket jag gjorde när vi flyttade.


 
Dexter <3 där var han 5 veckor, idag är han tio. Nu är det bara tre dagar kvar, sedan kan jag stolt säga att jag är ägare till Dex. :) ska bli så jäkla spännande.

Presentation


Jag heter Johannaa & är en tjej på 17 år.
Går på ett naturbruksgymnasie där jag utbildar mig till hundförare/hundinstruktör. Bloggen handlar om min vardag och om min labrador retriever Dexter och även hundar i allmänhet.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards